Veel gestelde vragen
Hieronder vindt u een aantal van de veel gestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Vul dan het contactformulier in op onze contactpagina of neem telefonisch contact op voor direct antwoord op uw vraag.
Hoe kan ik een gemaakte afspraak annuleren?
Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u deze, minimaal 24 uur van tevoren, telefonisch of persoonlijk in de praktijk te annuleren.
LET OP! Voor de zaterdagen hanteren wij een 'no cancellation policy'. U kunt de afspraak tot uiterlijk donderdag 16:00 uur kosteloos annuleren. Annuleert u de afspraak na die tijd dan zullen er kosten voor de geplande tijd in rekening worden gebracht, ongeacht de reden van annuleren.
Wat gebeurd er als ik te laat ben met het annuleren van mijn afspraak?
Wanneer u, zonder geldige reden, niet binnen de gestelde termijn afzegt of zonder afzeggen niet verschijnt, zijn wij genoodzaakt om de kosten voor de gereserveerde behandeltijd aan u door te berekenen, namelijk voor iedere ingeplande 10 minuten het bedrag van € 20,-. Deze factuur wordt door uw verzekeraar niet vergoed.
Kan ik zonder tandartsverzekering bij jullie terecht?
Ja, u kunt zonder tandartsverzekering bij ons terecht. U krijgt van ons dan na de behandeling een nota die direct aan de balie moet worden voldaan, dit kan per pin, contant of met uw creditcard.
Kan ik langskomen zonder patiënt te worden?
Ja, personen die niet de intentie hebben zich in te schrijven kunnen bij ons worden geholpen. Wel dient er direct na de behandeling te worden afgerekend, dit kan per pin, contant of met creditcard. U ontvangt de behandelnota bij de betaling en deze kunt u zelf indienen bij uw zorgverzekeraar wanneer u een tandartsverzekering heeft.
Ik wil mij naar jullie praktijk overschrijven, hoe werkt dat?
U kunt zich telefonisch, persoonlijk of via het inschrijfformulier inschrijven. U dient u zelf uit te schrijven bij de vorige tandarts en uw dossier inclusief röntgenfoto's op te vragen. Deze dient u naar ons door te (laten) mailen.
Moet ik direct afrekenen?
Indien u een tandartsverzekering heeft zal onze tussenpersoon de factuur voor u bij de verzekeraar indienen. Het deel dat niet vergoed wordt dient u direct na de afspraak aan de balie te voldoen.
Indien u geen tandartsverzekering heeft dient u altijd direct na de behandeling te betalen, dit kan per pin, contant of met uw creditcard.
Kan ik in termijnen betalen?
Mocht u een kostbare behandeling moeten ondergaan kunt u deze indien gewenst vooraf in termijnen betalen.
Wat gebeurd er als ik niet op tijd betaal?
Mocht u een factuur thuis hebben ontvangen dient u deze binnen de daarvoor gestelde termijn te voldoen. Indien u deze niet binnen de gestelde termijn voldoet behouden wij ons het recht voor deze te verhogen met administratie- en incassokosten. Uiteindelijk zal deze aan de deurwaarder worden overgedragen.
Kan ik gratis parkeren voor de deur?
Kopenhagenweg: U kunt voor de deur gratis parkeren. Dit geldt voor de hele wijk.
Leyweg: Op de Leyweg is het tot 13.00 uur gratis parkeren. De Veenendaalkade ligt haaks op de Leyweg tegenover de praktijk. Hier kunt u tot 18.00 uur gratis parkeren (de bus- en tramhaltes bevinden zich tussen de Leyweg en de praktijk). Tegen betaling kunt u ook in de parkeergarage onder de flat parkeren. Dit is tevens de parkeergarage voor het Leyenburg ziekenhuis.
Hoe kom ik er met het OV?
U kunt onze praktijken middels de volgende verbindingen bereiken:
Kopenhagenweg: Tram 16, halte Lage Veld of Parijsplein. Tram 17, halte Parijsplein. Bus 37, halte Lage Veld of Parijsplein.
Leyweg: Bus 21, 23, 26 of Tram 4, 6, halte Leyenburg.
Erkend leerbedrijf
Beide locaties van Dental Diamond zijn geregistreerd als erkend leerbedrijf bij het S-bb. Volg je een opleiding tot tandartsassistent(e) of mondhygiënist(e) en ben je op zoek naar een stage- of werkplek? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.