Veel gestelde vragen

Hier kunt u de meeste gestelde vragen vinden. Staat uw vraag er niet bij neem dan contact met ons op.

Behandelingen

Het is belangrijk dat kinderen op jonge leeftijd vertrouwt raken met de tandarts. U kunt ze gerust meenemen wanneer u zelf voor controle komt zodat uw kind(eren) kunnen wennen aan de omgeving en het in de stoel liggen. Vanaf 4 jaar is een geregelde controle van het gebit van uw kind wenselijk.

Ja, tijdens zwangerschap is het juist belangrijk dat uw gebit goed in de gaten wordt gehouden. Een veel voorkomend verschijnsel tijdens zwangerschap is een achteruitgang in het gebit. Vermeldt telkens voorafgaande aan de behandeling dat u zwanger bent of als u denkt dat u zwanger bent.

Napijn kan altijd voorkomen na een behandeling, hiervoor kunt u paracetamol gebruiken. Als de pijn daarmee niet overgaat kunt u bellen naar de praktijk.

Kijk allereerst naar onze openingstijden, u vindt deze onder het tabblad contact.

Zijn wij gesloten en kan de pijn niet met reguliere pijnstilling worden verholpen, dan kunt u bellen naar de tandartsspoedgevallendienst op nummer 0703110305. U wordt dan doorverwezen naar een dienstdoende tandarts. Let op, hier moet u direct contant afrekenen en er kan een toeslag voor weekend/avond dienst worden berekend.

Over de praktijk

Wij zijn gevestigd in het Lage Veld waar u gratis voor de deur kunt parkeren. De praktijk bevindt zich op de begane grond en is daardoor toegankelijk voor personen die afhankelijk zijn van een rolstoel, wij beschikken over een oprijplank voor de drempel bij de deur. Wanneer u afhankelijk bent van het openbaar vervoer dan kunt u gebruik maken van tram 16 en 17 en bus 37, deze stoppen allen vlak bij de praktijk.

Van onze patiënten verwachten wij:

- Dat wij de juiste NAW- gegevens doorkrijgen en deze up to date zijn.
- Dat wijzigingen ten aanzien van de gezondheid en medicijngebruik bij het eerstvolgende bezoek worden doorgegeven.
- Dat de afspraken zelf worden bijgehouden en nagekomen.
- Dat patiënten op tijd zijn voor zijn/haar afspraken.
- Dat er bij het annuleren van afspraken aan onze huisregels wordt voldaan.

Ja, sinds 2009 is het wettelijk verplicht om naast uw verzekeringsnummer ook uw Burgerservicenummer in uw patiëntendossier te vermelden. Om dit te kunnen controleren vragen wij u naar uw legitimatie. Een geldig legitimatiebewijs is: paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.

 

Ja, wanneer u aangeeft angst te hebben voor de tandarts zullen wij ons uiterste best doen om u op uw gemak te stellen, er wordt extra tijd voor u gereserveerd zodat de tandarts goed kan uitleggen wat er dient te gebeuren en hoe dat zal gebeuren. Wanneer u komt voor een 1e afspraak of een controle zal de tandarts u alleen vragen stellen en naar uw gebit kijken, ook door middel van het maken van foto’s. Daarna ontvangt u een overzicht van de bij u uit te voeren behandeling(en) en daarvoor wordt een nieuwe afspraak ingepland. Tijdens de behandeling zal, wanneer u dat wenst, stap voor stap worden verteld  wat er gebeurd.

Wanneer u een klacht heeft gaan wij graag een gesprek met u aan om samen naar een oplossing te zoeken. Komen wij er niet uit en wilt u het er niet bij laten dan kunt u terecht bij de klachtenregeling van het KNMT .

Verzekering en betalen

Uit de basisverzekering wordt alleen een volledig kunstgebit (deels) vergoed. U dient voor de tandarts een aanvullende verzekering af te sluiten. Wanneer u een aanvullende verzekering heeft zit hier vaak een maximum op. Dit kunnen wij in de praktijk zien en zal met u worden besproken tijdens het doornemen van het behandelplan. U ontvangt voor uw eigen bijdrage een nota van factoringsbedrijf Famed.

Ja, u kunt zonder tandartsverzekering bij ons terecht. U krijgt van ons dan na de behandeling een nota die direct aan de balie moet worden voldaan, bij voorkeur per pin.

Personen die niet de intentie hebben zich in te schrijven kunnen bij ons worden geholpen. Wel dient er direct na de behandeling te worden afgerekend. Bij voorkeur per pin. U ontvangt de behandelnota bij de betaling en deze kunt u zelf indienen bij uw zorgverzekeraar wanneer u een tandartsverzekering heeft.

Afspraken en Annuleringen

Wanneer u, zonder geldige reden, niet binnen de gestelde termijn afzegt of zonder afzeggen niet verschijnt, zijn wij genoodzaakt om de kosten voor de gereserveerde behandeltijd aan u door te berekenen, namelijk voor iedere ingeplande 10 minuten het bedrag van € 20,-. Deze bedragen worden door uw verzekeraar niet vergoed.

Wij adviseren al onze patiënten om 2 keer per jaar een controle uit te laten voeren. Wanneer de tandarts het nodig acht dient er ook 2 keer per jaar een reiniging te worden uitgevoerd.  De afspraak voor de mondhygiëniste kan worden gecombineerd met de controle afspraak bij de tandarts.

In sommige gevallen is de mondgezondheid optimaal waardoor iemand maar 1 keer per jaar langs hoeft te komen.

Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u deze, minimaal 24 uur van tevoren, telefonisch of persoonlijk in de praktijk te annuleren.

Wanneer u, zonder geldige reden, niet binnen de gestelde termijn afzegt of zonder afzeggen niet verschijnt, zijn wij genoodzaakt om de kosten voor de gereserveerde behandeltijd aan u door te berekenen, namelijk voor iedere ingeplande 10 minuten het bedrag van € 20,-. Deze bedragen worden door uw verzekeraar niet vergoed.

Tarieven 2018

Download hier onze tarieven voor 2018

Laat uw gegevens achter en wij bellen u zo spoedig mogelijk terug

Inschrijven bij Dental Diamond

Wij nemen weer nieuwe patiënten aan, u kunt zich nu inschrijven
TOP
WhatsApp WhatsApp